Kan ikke overføre gps-filler til min pc

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke overføre gps-filler til min pc

Indlægaf Gæst » ons jul 17, 2024 14:32

Hej

Jeg vil høre om I kan hjælpe mig med et problem.
Det drejer sig om uplod af gps-filer fra min garmin gps (model GPSmap 60 CSx) til min pc (Win 10)
Jeg har hidtil brugt programmet GPS visualizer til at overføre filer fra min gps-modtager, men af en eller anden grund kan jeg pludselig ikke gøre det !
Windows registrerer heller ikke, at jeg har tilsluttet min gps-modtager. Og når man tilslutter en eller anden device, registrerer Windows det jo altid. Mystisk!
Har I et råd til mig – evt et link til et andet program til fil-overførsel fra en gps?
På forhånd tak for hjælp.

Venlig hilsen
Dorte K.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:128.0) Gecko/20100101 Firefox/128.0
Gæst
 

Re: Kan ikke overføre gps-filler til min pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 17, 2024 15:14

Hej Dorte

Hvis Windows slet ikke registrerer det, når du tilslutter GPS'en, så tror jeg ikke, det er GPS visualizer, der driller. Problemet ligger nok nærmere i forbindelsen mellem GPS'en og din computer.

Hvis du har mulighed for det, så prøv at tilslutte med et andet kabel. Du kan også prøve at tilslutte til en anden computer - både med det nuværende kabel og med et andet kabel, for at se om GPS'en der bliver registreret af Windows.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7188
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke overføre gps-filler til min pc

Indlægaf Gæst » ons jul 17, 2024 16:56

Hej igen
og tak for din tilbagemelding.
Jeg har nu prøvet med 4 forskellige kabler, men uden at Windows registrerer enheden.
Jeg prøvede også på en Windows XP computer, som registrerede enheden, men da jeg ikke har mulighed for at tilslutte den til nettet, kan jeg ikke downloade GPS Visualizer,
der ikke er installeret på den pc.
Det mærkelige er, at der kommer et lydsignal, når jeg tilslutter gpsén til min pc med Win 10, men altså ikke viser enheden på skærmen.
Jeg må derfor nok konstatere, at der er kommet fejl i min Garmin gps. Jeg prøvede også at downloade Garmin Web Updater, som Garmin selv anbefaler. Den siger, at min gps er forsynet med den nyeste
software, så det hjalp altså heller ikke.

Mvh
Dorte
Gæst
 

Re: Kan ikke overføre gps-filler til min pc

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 17, 2024 17:05

Jeg tør desværre ikke sige, hvad der går galt. Når den registreres på XP, så bør kablet i hvert fald være i orden.

Der kan være sket relevante ændringer i Windows siden XP, så hvis du har mulighed for det, så prøv også på en anden computer med Windows 10.

Du kan også prøve at genstarte computeren. Altså en rigtig genstart, hvor computeren har været helt slukket (ikke slumretilstand). Det burde "nulstille" en eventuel midlertidig fejl.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7188
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron