Langsomt

Ris og ros til Ludvigs Hjørne. Her kan du desuden komme med programforslag til andet, du gerne vil se på Ludvigs Hjørne.

Langsomt

Indlægaf Klattrup » tors dec 06, 2007 12:43

Jeg syntes at forummet er blevet langsomt her på det sidste.
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Langsomt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 06, 2007 16:21

Klattrup skrev:Jeg syntes at forummet er blevet langsomt her på det sidste.


Hm, jeg har ikke bemærket noget, og serveren kører også, som den plejer. Er det noget, du oplever generelt eller kun nogle gange? Er der andre, der har oplevet problemer med hastigheden?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Klattrup » lør dec 08, 2007 2:21

Jeg tror at det desværre har været en fejl 40, for efter jeg slettede login cookien, og har oprettet en ny*, så kører det som det skal igen.

*Jeg er jo doven og anvender CookieCuller til styring af småkagerne, så sletter den automatisk alle dem jeg ikke vil gemme hvergang FF startes, og den der hørte hertil er åbenbart blevet for gammel eller et eller andet andet, siden den ville fornyes.
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf henkel » søn dec 09, 2007 13:14

ja det må absolut være en fejl 40 hos dig, for her kører som smurt i olie
mvh. henkel
henkel
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: man jan 22, 2007 17:41

Indlægaf Klattrup » søn dec 09, 2007 14:32

henkel skrev:ja det må absolut være en fejl 40 hos dig, for her kører som smurt i olie
mvh. henkel


tjae nu har jeg droppet at gemme cookies totalt fra dette fora, og selvom det i 5 - 10 minutter engang imellem kører som smurt, så er det det samme langsomme stads igen næste gang jeg kommer herind (hvilket gerne tager 20 - 30 sekunder fra at jeg har trykket på linket hertil).
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Klattrup » søn dec 09, 2007 14:37

En tilføjelse, det er nøjagtig den samme cookie som ved mozilladanmarks fora som jeg gemmer, da de er bygget over samme fora-cms bør det også være ens, og det er jo ikke noget der har været galt hele tiden, det er noget der er kommet inden for den sidste uge
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Klattrup » søn dec 09, 2007 14:49

Det er forresten det samme på LKI's fora.
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 09, 2007 15:09

Klattrup skrev:Det er forresten det samme på LKI's fora.


Som du sikkert ved, så er det samme server, så det er ikke så sært. Men eftersom henkel og undertegnede ikke oplever problemer, er det måske et eller andet på din computer, som driller? Måske CookieCuller?

Prøv evt. at gemme cookien og tjek, om det er det samme i safe-mode.

Eftersom problemet forsvinder, når du ikke har en cookie liggende, kunne det tyde på, at det er kommunikationen mellem serveren og din cookie/Firefox, der ikke fungerer korrekt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Klattrup » søn dec 09, 2007 15:13

jeg gjorde det endnu nemmere da jeg tjekkede, da jeg også har prøvet med IE, og har fået samme resultat.
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 09, 2007 16:06

Klattrup skrev:jeg gjorde det endnu nemmere da jeg tjekkede, da jeg også har prøvet med IE, og har fået samme resultat.


Hmm, det tyder jo desværre på, at det er serveren, den er gal med - eller forbindelsen til din computer.

Kan du uddybe problemet?:

Er siden langsom til at svare?

Bliver noget af den loaded, mens resten tager tid?

Er det kun den første side, eller også efterfølgende sider, der er langsomme?

Går du ind manuelt, via bogmærke eller rss-fed, og er der nogen forskel på de tre metoder? Der bør selvfølgelig ikke være forskel, men for lige at vide, om det kunne være en forklaring på, at henkel og undertegnede ikke oplever problemer.

Hvordan oplever du hastigheden på http://polimiken.dk?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Klattrup » søn dec 09, 2007 20:28

Kim Ludvigsen skrev:Hmm, det tyder jo desværre på, at det er serveren, den er gal med - eller forbindelsen til din computer.


Et eller andet sted ligger der noget og driller, det skal så lige siges at jeg efterfølgende også har prøvet på et par andre pc'er, som desværre har samme problem, men de er så også placeret i samme LAN

Jeg har lavet en traceroute, men har ikke den store ide om hvordan den aflæses kimludvigsen og mozilladanmark - til sammenligning

Kim Ludvigsen skrev:Er siden langsom til at svare?

Er det kun den første side, eller også efterfølgende sider, der er langsomme?


Ja, især ved første side, men til tider også ved undersiderne

Kim Ludvigsen skrev:Bliver noget af den loaded, mens resten tager tid?


For det meste går det rimeligt stærkt, når den først får fat, men ind imellem tager det tid at få indlæst billeder, f.eks. de små ikoner der viser om det er nye emner, opslag, og det er jo ikke de store filer.

Kim Ludvigsen skrev:Går du ind manuelt, via bogmærke eller rss-fed, og er der nogen forskel på de tre metoder? Der bør selvfølgelig ikke være forskel, men for lige at vide, om det kunne være en forklaring på, at henkel og undertegnede ikke oplever problemer.


For det meste går jeg ind via et link der er lavet på en side jeg har liggende lokalt, men det tager lige så lang tid hvis jeg skriver adressen i adresselinjen, RSS har været så det praktisk set har været umuligt for min tålmodighed at bruge det de sidste dage.

Kim Ludvigsen skrev:Hvordan oplever du hastigheden på http://polimiken.dk?


Åh ja, den er desværre som de andre, jeg kan nu også se at jeg har glemt at skrive at det også er langsomt på http://kimludvigsen.dk , men det er ikke så tit jeg kommer ind ad den vej

Til yderligere information om min forbindelse: Webspeed 8 / ½ Mbit linje, lokalt monteret med kabel til pc'erne (undtagen til den bærbare)
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 09, 2007 21:30

Ok, jeg troede først, at det måske var databasen, der kunne være langsom. Den bruges til forummet og polimiken.dk. Men den bruges ikke til kimludvigsen.dk. Så det må enten være min server, der er problemer med, eller din forbindelse.

Jeg kan desværre ikke selv tjekke, fordi serveren sidder på samme netværk som min arbejdscomputer, så her går det selvfølgelig lynhurtigt, men jeg har lige spurgt en i familien, og hos ham loades siderne også hurtigt.

Det skal siges, at jeg har kun 512 kbit i upload, så hvis nogen henter programmer eller sider med mange billeder, vil det selvfølgelig kunne påvirke hastigheden, men så burde problemet kun være kortvarigt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » ons dec 12, 2007 10:43

Hej
Jeg har også flere gange oplevet, at forumet er langsomt, at det tager lang tid, at indlæse dine sider, og så er det alle sider, både den første og de efterfølgende sider. Jeg ved ikke hvorfor.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 12, 2007 14:54

Jeg skulle gerne få opgraderet min uploadhastighhed til 1024 i forbindelse med et TDC-tilbud. Så må vi jo se, om det gør nogen forskel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Ris og ros

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster