Rss feed

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Rss feed

Indlægaf Karl Erik » lør jun 14, 2008 15:11

På mit live-bogmærket til Ludvigs Hjørne, er den seneste nyhed "Nye skabeloner til KompoZer", men jeg kan jo se at der er kommet to nye siden da. Jeg har prøvet at lave et nyt bogmærke, men med samme resultat. Er det en fejl hos dig eller mig?

Jeg bruger Firefox 2.0.0.14 og Windows XP SP 3.
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 14, 2008 15:18

Øv, jeg troede jeg var den eneste, der oplever problemer med feedet. Hvad bruger du til at se feedet?

Jeg aner ikke, hvorfor feedet nogle gange ikke opdateres. Jeg bruger selv Firefox-udvidelsen Sage til at se feeds, og jeg bruger denne løsning, går det kikser:

Åbn egenskaberne for feedet
Ændr adressen til en forkert adresse - fx ved at slette xml fra adressen
Opdatér feedet, hvilket selvfølgelig fejler
Åbn atter egenskaberne for feedet
Ret adressen så det atter er den rigtige adresse
Opdater feedet

Hm, når der er andre end mig, der har problemer med feedet, må jeg vel hellere finde en løsning på det ...
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Rss feed

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jun 14, 2008 18:21

Hej Kim

Jeg bruger også Sage og der er den seneste nyhed AVG 8. Åbner jeg derimod Live bogmærker er den seneste nyhed Nye skabeloner...

Jørgen
Jørgen Rasmussen
 

Re: Rss feed

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 14, 2008 18:26

Jørgen Rasmussen skrev:Jeg bruger også Sage og der er den seneste nyhed AVG 8. Åbner jeg derimod Live bogmærker er den seneste nyhed Nye skabeloner...


Underligt! Jeg får desværre nok ikke tid til at fejlfinde før i juli engang. Feedet validerer selvfølgelig, så det er ikke der, fejlen findes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Rss feed

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jun 14, 2008 18:50

Hej igen Kim

Jeg har en rettelse. Den seneste nyhed er AVG 8. Både med Sage og Live bogmærker. Det der gjorde at jeg overså dette første gang var, at rækkefølgen på nyhederne er forskellige i den to visninger.

Jørgen
Jørgen Rasmussen
 

Indlægaf Karl Erik » lør jun 14, 2008 22:49

Kim Ludvigsen skrev:Hvad bruger du til at se feedet?


Jeg må blive dig svar skyldigt, for jeg ved det ikke. I Indstillinger > Feeds er der markeret ud for "Abonner på feedet ved hjælp af:". Derunder er der en boks med 5 linier. Der står: Live bogmærke, Intet program er valgt, Bloglines, My Yahoo, Google Reader!

Dit lille trick så i første omgang ikke ud til at lykkedes. Men så opdagede jeg at de to nyeste sider var på listen, men forneden. Nu tør jeg ikke sige om de har været der hele tiden!!
Karl Erik
Karl Erik
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs apr 17, 2007 17:16
Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 14, 2008 23:03

Ok, det kan godt være, det kun er rækkefølgen, der er kuk i. Det gør det lidt nemmere at fejlfinde, når jeg kommer så langt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron