Jeg har opgraderet til en ny udgave af forummet, så det hele ser noget anderledes ud end vanligt. Det er ikke kun udseendet, som er anderledes, du har også mange flere funktioner i den nye version, fx er det nu muligt at indsætte billeder direkte i et indlæg.
Hvis du er tilmeldt som bruger, vil det være en god ide lige at opdatere din profil (linket Brugerkontrolpanel). Dels er der flere funktioner, og dels skal du muligvis opdatere din indstilling for tidszone. Det gamle forum kunne ikke finde ud af det med sommertid, så der skulle man snyde og angive en forkert tidszone i sommerhalvåret. Nu kan du vælge den rigtige tidszone (UTC+1) og sætte mærke ud for Sommertid.
Hvis du abonnerer på forummets RSS-feed, må du meget gerne lige opdatere linket i feedets egenskaber. I stedet for .../phpbb2/... skal der stå .../phpbb3/... Det gamle link vil stadig virke, fordi jeg har lavet en omstilling, men det er hurtigere og giver mindre trafik på serveren, hvis du ændrer linket.
Og apropos server. Jeg har flyttet Ludvigs Hjørne samt forum over på webhotellet Gigahost.dk, og samtidig har jeg optimeret koderne bag siderne, så nu skulle alt gerne være blevet en del hurtigere.
Forummets gamle spambeskyttelse for gæster er blevet udskiftet af en almindelig beskyttelse, hvor man skal indtaste tal og bogstaver fra et billede. Jeg var ellers glad for koen - der har ikke været ét eneste spamindlæg, siden den trådte ind i forummet. Men det er ikke sådan lige til at få koen ind i det nye forum, så den mere traditionelle spambeskyttelse får lige en chance til at demonstrere sine evner.
Har du problemer eller kommentarer til det nye forum eller siderne, så fat tastaturet og lav et skriv.