ubuntu skærmopløsning

Her kan du skrive om fejl eller mangler på Ludvigs Hjørne. Fx hvis et program er kommet i en ny version, og hjemmesiden trænger til at blive opdateret.

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf hsp » tirs okt 20, 2009 15:31

linux-abc.dk skrev:
hsp skrev:
linux-abc.dk skrev:Prøv lige at se i "System > Administration" om du ikke har "NVIDIA X server settings"
Hvis du har det så åbn den > vælg: "X Server information". der skal så gerne stå at "NVIDIA Driver Version er: 180.44
Vælg dernæst: "X Server Display Configuration" og i det billede ændre "Resolution" fra "Auto" til den ønskede værdi.



jamen det er det jeg har gjort !!


Du gav jo ikke mange oplysninger til at begynde med :) :)
hej jeg er nybegynder i ubuntu og ville høre om hvordan jeg kan få skærmopløsning 1162x864 uden den fryser.
så da jeg ikke er synsk, startede jeg med det mest sansynlige, men nu ved jeg hvilken version af Ubuntu du har, hvad du har prøvet, at din grafik driver er installeret rigtigt og hvilket grafikkort det drejer sig om. :wink:
Nu mangler vi at finde ud af: understøtter din skærm den opløsning ? Hvilken opløsning vælger Ubuntu automatisk og er problemet også der ?


Ubuntu vælger 1024x764 jeg ved ikke hvad skærmen understøtter, men jeg køre i øjebliket 1280x1024 på windows 7 er der mulige hed at tale med dig telefonisk ?
hsp
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre sep 04, 2009 10:15

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf hsp » tirs okt 20, 2009 16:31

linux-abc.dk skrev:
hsp skrev:
linux-abc.dk skrev:Prøv lige at se i "System > Administration" om du ikke har "NVIDIA X server settings"
Hvis du har det så åbn den > vælg: "X Server information". der skal så gerne stå at "NVIDIA Driver Version er: 180.44
Vælg dernæst: "X Server Display Configuration" og i det billede ændre "Resolution" fra "Auto" til den ønskede værdi.



jamen det er det jeg har gjort !!


Du gav jo ikke mange oplysninger til at begynde med :) :)
hej jeg er nybegynder i ubuntu og ville høre om hvordan jeg kan få skærmopløsning 1162x864 uden den fryser.
så da jeg ikke er synsk, startede jeg med det mest sansynlige, men nu ved jeg hvilken version af Ubuntu du har, hvad du har prøvet, at din grafik driver er installeret rigtigt og hvilket grafikkort det drejer sig om. :wink:
Nu mangler vi at finde ud af: understøtter din skærm den opløsning ? Hvilken opløsning vælger Ubuntu automatisk og er problemet også der ?


Jeg ved ikke om min skærm understøtter det det er en CRT skærm, men jeg har kørt 1280x764 på windows 7 Ubuntu vælger 1024x764
hsp
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre sep 04, 2009 10:15

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf linux-abc.dk » tirs okt 20, 2009 17:53

OK, jeg udtrykte mig ikke klart nok :oops: Det jeg behøver er: Fabrikat og model på din skærm.

Forøvrigt, virker den automatisk valgte 1024x764 uden problemer i Ubuntu :?:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf hsp » tirs okt 20, 2009 19:54

den vælger 1024x764 men jeg har kørt 1280x864 med windows 7
hsp
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre sep 04, 2009 10:15

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf linux-abc.dk » tirs okt 20, 2009 20:15

Hvad med fabrikat og model :?:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf hsp » tirs okt 20, 2009 20:37

linux-abc.dk skrev:Hvad med fabrikat og model :?:


Det er et ASUS bundkort M3N78-EMH HDMI, kan jeg komme til at snakke med dig telefonisk ?
hsp
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre sep 04, 2009 10:15

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf linux-abc.dk » tirs okt 20, 2009 20:49

Det er ikke muligt at sende "Private beskeder" her på dette forum, så jeg vil ikke pr. telefon. Forøvrigt er det et forum og ikke en hotline :wink:

Det er fint nok med data på dit bundkort, men det var nu egentlig fabrikat og model på din skærm jeg efterlyste.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf hsp » tirs okt 20, 2009 20:57

linux-abc.dk skrev:Det er ikke muligt at sende "Private beskeder" her på dette forum, så jeg vil ikke pr. telefon. Forøvrigt er det et forum og ikke en hotline :wink:

Det er fint nok med data på dit bundkort, men det var nu egentlig fabrikat og model på din skærm jeg efterlyste.


Det er en LG skærm 702B
hsp
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre sep 04, 2009 10:15

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf linux-abc.dk » tirs okt 20, 2009 21:12

Det er lidt svært, for selv på LG's globale hjemmeside kan jeg ikke umiddelbart finde den skærm, og ellers får jeg kun hits med "billige brugte skærme" og ingen data andet end at det er 19"

Jeg prøver lige at søge lidt mere
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf linux-abc.dk » tirs okt 20, 2009 21:52

Var heldig - det er vist en havl-gammel sag, den monitor :wink: men de er her: http://www.dooyoo.co.uk/crt-monitor/lg-702b/details/ Jeg siger på forhånd at der er ingen garanti for at det virker, men det er et forsøg værd. Inden vi går i gang - det er en helt ny installation, ikke :?: for så vil det sige at det værste der kan ske er at du må geninstallere, men mon ikke vi klarer det uden 8)

Kan du ikke gå i "Steder > Maskine > Filsystem > etc > X11" her finder du "xorg.conf" højreklikker på den og vælger: "Åbn med tekstredigering"
Kopier inholdet af den fil og sæt det ind her så jeg kan se det.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf hsp » tors okt 22, 2009 5:03

Jeg har fundet ud af det så mange tak for godt råd

mvh. Heine
hsp
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre sep 04, 2009 10:15

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf linux-abc.dk » tors okt 22, 2009 14:42

hsp skrev:Jeg har fundet ud af det så mange tak for godt råd

mvh. Heine


Selv tak :)
Var det det vertikal og horisontal sync. eller opdateringshastigheden der ikke passede :?: Hvad gjorde du for at få det til at virke. :?:
Venligst post din løsning så andre også kan have glæde at tråden :)
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf hsp » lør okt 24, 2009 10:43

hvordan ser man videoklip på ubuntu evt. tv2 nyheder og facebook ???
hsp
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre sep 04, 2009 10:15

Re: ubuntu skærmopløsning

Indlægaf linux-abc.dk » lør okt 24, 2009 11:14

Jeg tror du skulle ha' valgt at starte en ny tråd, for det her er et nyt emne. Den her gang skulle du måske også vælge at placere det under Ubuntu istedet for under "fejl og mangler" :wink:


Har du forøvrigt ikke overset det det her :?:
linux-abc.dk skrev:
hsp skrev:Jeg har fundet ud af det så mange tak for godt råd

mvh. Heine


Selv tak :)
Var det det vertikal og horisontal sync. eller opdateringshastigheden der ikke passede :?: Hvad gjorde du for at få det til at virke. :?:
Venligst post din løsning så andre også kan have glæde at tråden :)
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk
 
Indlæg: 225
Tilmeldt: man aug 03, 2009 21:13
Geografisk sted: Syddjurs

Wine

Indlægaf hsp » tors nov 26, 2009 16:50

Jeg kan ikke få nogle små børnespil til at virke igennemen wine i ubuntu 9.10 men har haft det til at virke engang men det har måske været i en tidliger version, er der nogen der ved om der er problemmer i denne her 9.10 ??
hsp
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre sep 04, 2009 10:15

ForegåendeNæste

Tilbage til Fejl eller mangler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron