Thunderbird vil ikke starte

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » lør aug 18, 2018 19:50

TB_1.png
Hej Kim

Jeg er sørme på den - Thunderbird vil ikke starte. Den kommer korrekt, men lukker med det samme. Jeg har billedet i ca. fem sekunder, og jeg får vedhæftede billede. Jeg kan på de sekunder se, at alle mine ting er der.

Jeg har installeret en ny version i eftermiddag. Jeg er bange for, om det måske var en testversion.

Jeg har genstartet.

Hvordan kommer jeg tilbage?

Bedste hilsner
Hanne

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 18, 2018 20:05

Hej Hanne

Længe siden, der sidst var problemer :D

Prøv at starte Thunderbird i fejlsikret tilstand. Der er sket nogle ændringer med hensyn til håndtering af udvidelser, så det kan være en udvidelse, der driller.

Hvis det ikke virker i fejlsikret tilstand, så klik på knappen Detaljer i vinduet med fejlmeddelelsen. Der skulle så være nogle oplysninger, der kan bruges til at prøve at finde fejlen. Du får nok bedre hjælp i MozillaDanmarks forum, da jeg ikke er så skrap til at gennemskue de detaljerede oplysninger, så prøv at spørge derovre: http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » søn aug 19, 2018 7:11

fejlsikret tilstand, så klik på knappen Detaljer


Hej Kim

Ja det er sørme længe siden siden, vi har korresponderet 8)

Du må altså undskylde det sene svar, men en ven gik på remote og rodede alle mulige steder, hvor jeg ikke selv tør rode. Jeg kender min begrænsning. Da han var færdig omkring midnat, var jeg så træt, at jeg ikke kunne skrive til dig.

Jeg tror altså, han har løst problemet, idet TB startede fint op sammen med Windows her til morgen. Det interessante er, at mit theme Nuvola ikke er installeret længere. Jeg har kørt det theme i et år eller mere, og der har ikke tidligere være problemer. Nu prøver jeg at installere det igen. Så må vi se, om det går godt eller skidt.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » søn aug 19, 2018 7:19

Hej igen Kim

Så snart jeg installerede mit theme Nuvola, gik det galt, men i dag kan jeg i det mindste starte starte i fejlsikret tilstand og kan skrive til Mozilla.

ØV
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 19, 2018 7:33

Godt du fandt fejlen. Du kan prøve at skrive til udvikleren af temaet, måske vedkommende vil opdatere det. Og ellers må du jo på jagt efter et nyt tema.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » søn aug 19, 2018 7:53

Hej igen Kim

Jeg er ved blive vanvittig.,

Jeg kan ikke finde et kodeord, som Mozilla Danmark vil acceptere. Jeg har nulstillet, men jeg ender hele tiden med dette:

"Indtast et korrekt brugernavn og adgangskode. Bemærk, der er forskel på store og små bogstaver."
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » søn aug 19, 2018 8:03

TB i i Safe Mode.png
TB i i Safe Mode.png (10.1 KiB) Vist 192 gange
TB i i Safe Mode.png
TB i i Safe Mode.png (10.1 KiB) Vist 192 gange
TB fejlrapport.png
Næh jeg fandt den ikke. Jeg forsøger at skrive følgende til Mozilla Danmark, men jeg kan ikke finde et password, de vil acceptere:
-----
Hejsa

Kim Ludvigsen har henvist mig til denne side.

Pludselig vil Thunderbird ikke starte, Jeg har på fornemmelsen, at problemet er, at jeg installerede en opdatering i går, da Kaspersky meddelte, at der var en opdatering. Det gør jeg aldrig mere.

Jeg kan dog starte i Safe Mode. Så snart jeg tilføjer et theme, går det galt.

Jeg vedhæfter screen shots samt oplysningerne fra "Detaljer"

Jeg håber meget, I kan hjælpe mig. Kan vi "rulle tilbage?. Jeg har prøvet en systemgendannelse.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Vedhæftede filer
TB rapportindhold.png
TB rapportindhold.png (11.04 KiB) Vist 192 gange
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 19, 2018 8:10

Hej Hanne

Der er ingen grund til at skrive til MozillaDanmark (denne gang), du har jo fundet fejlen: temaet. Hvis du deaktiverer temaet, kan du starte Thunderbird normalt.

Med hensyn til adgangskoden til MozillaDanmark, så er dit brugernavn derovre Hanne B. Stegemüller, og du er tilmeldt med mailadressen, der starter med hanne.b.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » søn aug 19, 2018 8:20

Hej Kim

Der er ingen grund til at skrive til MozillaDanmark (denne gang), du har jo fundet fejlen: temaet


Jo det er der desværre. Jeg fandt et andet tema og installerede det. Straks gik det galt.

Jeg kan simpelthen finde ud af at logge ind. Jeg har det rigtige brugernavn og har prøvet at finde et password, de vil acceptere. Det mislykkes uanset hvad jeg gør. Min mailadresse er [email protected], og det har den været i årevis, og de kan da også sende mig mails om adgangskpoden.

Bedste hilsner fra en desperat bruger.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 19, 2018 8:33

Hm, det kan tyde på at det er alle temaer, der driller. Du kan evt. installere den tidligere version af Thunderbird:
https://ftp.mozilla.org/pub/thunderbird ... /win32/da/

Jeg ved ikke, om du har oprettet flere konti i MozillaDanmarks forum, jeg fandt bare den ene, som jeg nævnte i forrige indlæg. Hvis du angiver det brugernavn, kan du få tilsendt en ny adgangskode, men den sendes ikke til din "post"-adresse, men til den gamle "hanne.b"-adresse. Om ikke andet, kan man skrive i forummet som gæst.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » søn aug 19, 2018 8:47

Hej Kim

Undskyld at jeg er så frustreret. Det skal bestemt ikke gå ud over dig!!!

Jeg synes, det ser rigtig godt ud med en tidligere version. Jeg vil tro, det er en rigtig god beslutning, som jeg vil prøve af, og så vender jeg tilbage med feed back. Er det ikke bare sært, at themes alle pludselig driller? Jeg har brugt Nuvola i flere år,r vil jeg tro.

Jeg forstår simpelthen ikke, at jeg har to brugernavne. Det viser sig at være: hanne_stegemueller. Det må være noget, jeg har brugt for mange år siden. Har du mulighed for at slette det, så jeg kun har et brugernavn, som jeg gerne vil have til at være "Stegemüller"
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » søn aug 19, 2018 9:00

Hej Kim

Du er simpelthen min helt!

Nu kan TB starte og blive, hvor det skal. Jeg kan installere mit theme Nuvola.

Jeg tror, alt er godt nu. Tusind tak for hjælpen! Og jeg installerer aldrig mere noget Kaspersky foreslår.

Du må have en god søndag.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 19, 2018 9:02

Jeg har nu ændret dit brugernavn på MozillaDanmark til "Stegemüller" og din mailadresse til den, du bruger nu. Du kan på login-siden bede om at få tilsendt en ny kode, og den skulle så gerne komme til din nuværende mailkonto. Jeg kan for øvrigt se, at du er tilmeldt helt tilbage i 2005, og at du senest har vært logget ind i 2016.

Med hensyn til Thunderbird, så har de ændret en del ting i den nye version, og det er sikkert derfor, det driller med temaerne. Man har valgt, at Thunderbird ikke automatisk opdaterer til den version, sikkert fordi man forudser problemer og ikke vil genere for mange. Den kan derfor kun hentes manuelt. Næste version igen, skulle blive opdateret automatisk, som vi er vant til.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Stegemüller » søn aug 19, 2018 9:17

Hej igen

Lige nu sidder jeg og venter på password til Mozilla Danmark. Mange tak for at du ændrede mit brugernavn. Det undrer mig nu noget, at mailen ikke kommer. Det er mindst 10 minutter siden. Det må være noget galt.

Jeg tror simpelthen, det er Kaspersky, der har taget fejl. Jeg retter mig aldrig mere efter dem.

Hvordan er det nu, man får vist kalender og opgaver ude i højre side?

Ja - jeg har da være med i mange år, det er jo verdens bedste programmer. :arrow:

I øvrigt er de fleste guides (herunder til TB) flyttet til https://letsupport.dk
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: Thunderbird vil ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 19, 2018 9:29

Jeg fik åbenbart ikke rettet brugernavnet før - nu skulle det være rettet til "Stegemüller".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Næste

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron