TB vil igen ikke starte

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 12:56

Hej Kim

Thunderbird vil igen ikke starte. Jeg nægter at bruge noget andet. Jeg er en trofast bruger, har brugt TB i ti år eller mere.

Det kørte fint i morges, så gik jeg til tandlæge, herefter ville det igen ikke starte. Konklusion: Man skal ikke gå til tandlæge 8) Hvis man har en korrelation på 100 pct.

Det interessante er, at jeg tog backup 10:30 og at jeg nu efter)i lørdags har lavet en backup med Jottacloud, der laver en kontinuerlig backup af profilen altså: C:\Users\HBS\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\zql320d9.default

Hvordan ser jeg versionerne?

Er kuren:
1. Vil heller ikke starte i safe Mode
2. Kan starte i Safe Mode hvis jeg starter med udvidelser fjernet
3. Fjerne kalender Lightning og theme Nuvola
4. Installere denne version https://ftp.mozilla.org/pub/thunderbird ... /win32/da/ (som du linkede til sidst)
5. Reinstallere kalender Lightning og theme Nuvola
6. Hvis opgaver og kalender ikke vises så bruger Jørgens quick fix:

http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopi ... 37e2e01267

"Du kan prøve følgende:
1. Afinstaller Lightning og deaktiver Nuvola. Genstart Thunderbird.
2. Åbn fanebladet med tilføjelser. Kontrollér, at der ikke er nogle forekomster af Lightning.
3. Åbn vinduet Indstillinger i Thunderbird. Klik på 'Avanceret', og klik så på fanebladet 'Generelt'. Klik på knappen 'Avancerede indstillinger…'. Det åbner vinduet about:config. Klik på 'Jeg lover at være forsigtig!'.
4. Indtast extensions.installedDistroAddon.{e2fda1a4-762b-4020-b5ad-a41df1933103} i søgefeltet i vinduet about:config. Højreklik på resultatet nedenunder og vælg Nulstil. Luk vinduet about:config. Klik på OK for at lukke vinduet Indstillinger. Genstart Thunderbird.
5Enten er Lightning blevet installeret, eller du bliver spurgt, om du vil beholde Lightning. Hvis det sker, så klik på knappen Behold. "

Jeg gør ikke noget, før jeg hører fra dig.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 13:04

Hej Hanne

Ja, de er nogle værre nogle, de tandlæger ...

Prøv at starte i safe mode (fejlsikret tilstand). Det svarer til at deaktivere alle udvidelser og ændre nogle få indstillinger. Hvis du kan starte i safe mode, så prøv at deaktivere alle udvidelser. Du kan efterfølgende slå dem til én ad gangen efterfulgt af en test af Thunderbird, indtil du finder den skyldige udvidelse.

Versionsnummeret kan vist aflæses under installerede programmer i Windows. Ellers via menu-knappen => Hjælp => Om, men det kræver jo, at du kan starte programmet.

Hvis det også driller i safe mode, så fortæl lige, hvad der sker, når du prøver at starte Thunderbird. Åbnes programmet slet ikke? Får du en fejlmeddelelse? Eller noget helt tredje?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 13:24

TB_3.png
TB_2.png
TB_2.png
TB_1.png



Når jeg starter i Safe Mode, kan jeg jeg starte "normalt". Vedhæftede filer hvilke tilføjelse, jeg har installeret og deaktiveret. Jeg har ikke flere tilføjelser end vist:
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 13:26

TB_4_error.png


TB_4.png



Der kunne ikke være flere, derfor nyt indlæg
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 15:13

Prøvede du at starte i normal tilstand men med alle tilføjelserne deaktiverede?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 15:26

Nej jeg gjorde det i Safe Mode.

Der eri mellemtiden sket det, at jeg rullet tilbage til den version, du anbefalede forleden. Findes der en måde, hvorpå man kan sige "Nej tak jeg vil ikke have nye versioner" Jeg kører Ninite og de kunne jeg undtage TB, men er det nok? For dette nærmer sig et punkt, hvor det ikke er sjovt længere. Jeg har nu fået indlæst tilføjelsen Lightning og themet Nuvola, og det er lige det, jeg gerne vil og det kører fint med den gamle version. Jeg har ikke andre add ons.

Jeg prøver nu Jørgens quick fx til at finde opgaver og begivenhed igen. Det burde klare problemet. Jeg vender tilbage.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 15:36

Så vidt jeg kan forstå, har du fået opdateret din Thunderbird, hvilket så har bragt problemet med temaet tilbage. Lav en undtagelse for Thunderbird i Ninite. Det bør forhindre, at du får installeret Thunderbird 60.0.

Thunderbird vil ikke selv opdatere automatisk til version 60.0, men der opdateres automatisk til næste version igen, og til den tid er problemet med temaer forhåbentlig rettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 15:46

Hej Kim

Jeg har vist fået bragt det hele tilbage med et miks af din og Jørgens assistance. Pyh ha... Pludselig går det op for en, hvor sårbar, man egl er trods flere backuos mv.

Jeg slår det straks fra i Ninite - dette gider jeg ikke bruge mere tid på.

Det bliver godt, når der kommer en ny version 6, men der er vel fortsat behov for Jørgens quick fix, da de angår Lightning?
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 15:56

Jeg forstår ikke helt det med Jørgens fix - mener du nu, eller når Thunderbird selv opdaterer til version 60.1? Jørgens fix er til, når du går tilbage til en ældre version, så det skulle ikke være nødvendigt, når du har fået Thunderbird og Lightning til at virke igen i denne omgang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 16:36

Jeg forstår ikke helt det med Jørgens fix - mener du nu, eller når Thunderbird selv opdaterer til version 60.1? Jørgens fix er til, når du går tilbage til en ældre version, så det skulle ikke være nødvendigt, når du har fået Thunderbird og Lightning til at virke igen i denne omgang.


Øh nu eller når TB selv opdaterer selv opdaterer, oplever jeg det samme. Jeg opdaterede, og alt var fint bortset fra Lightning med alle min opgaver og hele min kalender. Giver dette klarhed? Jørgens fix bevirker, at jeg få mine kalender og opgaverne fra kalenderen igen, også nå jeg har en kørende TB med både theme Nuvola og udvidelse Lightning. Uden det har jeg ikke mine opgaver og kalender, som jeg er dybt afhængig at at kunne stole på. Derfor er jeg nødt til at bruge Jørgens fix. Jeg har fx noget virkelig vigtig medicin, som jeg har tastet ind i kalenderen, så den bipper, når jeg skal tage det. Nu bliver jeg lidt bekymret over om TB kombineret med Lightning er stabile nok til en sådan opgave? Jeg håber virkelig, dette er et forbigående problem, da jeg elsker TB og hader fx Outlook.

Hvis ovenstående er uklart, må du endelig spørge.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 21, 2018 17:00

Problemet denne gang har været en opdatering via Ninite, og en efterfølgende "neddatering" til forrige version, som har lavet rod i versionerne Thunderbird/Lightning. Når Thunderbird opdaterer sig selv, skulle Lightning gerne blive opdateret til den rette version, og alt skulle gerne virke. I værste fald har du Jørgens fix, hvis der alligevel skulle opstå problemer (men det burde der altså ikke - hvis bare du lader være med at gå til tandlæge).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 6614
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 19:18

Ja den tandlæge, den tandlæge. Hun er ellers mægtig sød!

Jeg lover Amager halshug og jorden rundt på et sekund, at jeg ikke opdaterer noget som helst, før alt er på plads igen - om jeg så skal vente seks mdr. For dette gider jeg ikke mere. Men denne gang kunne jeg da næsten klare mig selv.

Tak til dig, der bar!
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Regmos » tirs aug 21, 2018 19:31

...Uden det har jeg ikke mine opgaver og kalender, som jeg er dybt afhængig at at kunne stole på...


Har du overvejet at eksportere en kopi af din kalender.

https://support.mozilla.org/en-US/kb/exporting-and-sharing-a-calendar#w_exporting-a-calendar-under-thunderbird-and-lightning

Hvis du vælger at eksporter til formatet iCal, findes der adskillige programmer der kan læse den, hvis alt andet går galt. F.eks dette:

https://portableapps.com/apps/office/sunbird_portable
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Stegemüller » tirs aug 21, 2018 19:35

Waugh!!! Det vil jeg se på. Mange tak for tip.
Venlig hilsen

Hanne B. Stegemüller </br></br>
Website her: https://stegemueller.dk
Webmaster og skribent her: https://letsupport.dk
Facebook her: https://www.facebook.com/stegemueller
Brugeravatar
Stegemüller
 
Indlæg: 404
Tilmeldt: man aug 14, 2006 21:22
Geografisk sted: København

Re: TB vil igen ikke starte

Indlægaf Regmos » tirs aug 21, 2018 19:48

Velbekomme.

iCal kan stort set bruges overalt, selv Outlook (kan heller ikke lide det) accepterer det.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 135
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Næste

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron