Nyeste sider på Ludvigs Hjørne: sammenligning af online backup og af antivirusprogrammer.

Ludvigs Hjørne

Sådan bruger du Facebook annoncering til rekruttering

Facebook er verdens største annoncemedie – men du behøver ikke kun at bruge det til at skabe opmærksomhed til og kunder i din forretning.

Du kan også bruge værktøjet til annoncering efter nye medarbejdere.

Når dine kunder er til stede på Facebook, er dine kommende medarbejdere det nemlig også – og Facebook kan være en mere kost-effektiv måde at komme i kontakt med dem på end traditionelle annonceringsmedier som Jobindex og fagblade.

Du har 3 muligheder, når du vil bruge verdens største sociale medie til at finde dine nye medarbejdere:

 

Annoncering

Ud af de 3 er betalt annoncering den mest effektive løsning. Du kan lave Facebook annoncering, hvor du præcist målretter eksempelvis:

  • Personer med den jobtitel, du lige nu leder efter
  • Personer på den uddannelse, du ønsker at rekruttere fra
  • Eller personer, der lige nu arbejder hos dine konkurrenter

Du betaler per visning af din annonce. Hvis du har 1000 personer i din målgruppe, vil det koste cirka 100 kroner at ramme dem alle sammen en gang.

Du kan med Facebook skalere din annoncering op og ned efter behov. Når du ved hvem du ønsker at målrette, skal du blot lave en annonce til dem – og så sørger Facebook for resten.

Facebook annoncering er særligt effektivt, hvis du ønsker at rekruttere ufaglært arbejdskraft eller entry level jobs. Hvis du leder efter personale til eksempelvis telemarketing, piccolo, arbejdskraft til dit hotel eller lignende, er Facebook en perfekt løsning med billige ansøgninger og høj volumen.

 

Din Facebook-side

Hvis du eller din virksomhed har en Facebook-side – en af dem, hvor Facebooks andre brugere har mulighed for at trykke ”Like” og følge din virksomhed – har du nu mulighed for at lave jobopslag her.

Det tillader besøgende på siden at se, om der er åbne stillinger i din virksomhed.

Flere virksomheder – også i Danmark – er allerede begyndt at benytte sig af denne mulighed. Se blandt andre designerhotellet Bella Sky i Københavns Facebook-side, hvor du kan se åbne stillinger og finde informationer om, hvordan du ansøger.

Facebook startede dette tiltag i starten af 2017 med håbet om at udnytte deres enorme platform til endnu mere end blot deling af billeder og opdatering af statusser.

 

Almindelige organiske opslag

Du har også mulighed for at lave almindelige, organiske opslag og nå ud til dit eksisterende netværk.

Hvis de personer du har tilføjet som ’Venner’ eller som følger dig på Facebook vælger det, kan de dele dit opslag, så det når endnu længere ud.

De organiske opslag er gratis, men når til gengæld sjældent særligt langt ud. Det er et godt sted at starte, men får du ikke det ønskede antal ansøgninger, bør du gå videre til Facebook annoncering og købe dine ansøgninger herigennem.