Nyeste sider på Ludvigs Hjørne: sammenligning af online backup og af antivirusprogrammer.

Ludvigs Hjørne

Har du overvejet en freelance tekstforfatter?

Gode rankings

Konkurrencen kan være hård og brutal, når det kommer til de gode placeringer i søgeresultaterne. Høje rankings, i eksempelvis Googles søgeindeks, kommer ofte ikke af sig selv. Som online virksomhed kan det give god mening, at arbejde dedikeret med dette område, da det potentielt kan skabe mange besøgende til din hjemmeside og mere salg.

For at du kan opnå gode rankings på vigtige søgefraser, er der flere elementer, som du skal have tjek på. Overordnet set kan det inddeles i 3 hovedkategorier:

  • Godt indhold
  • Teknisk optimering
  • Linkbuilding

Først og fremmest skal du have tjek på den tekniske platform. Det vil sige, at du bl.a. skal sørge for at din hjemmeside er hurtig og mobilvenlig.

Når du har tjek på alle de tekniske elementer, så kan du bevæge dig videre og sørge for at få produceret godt indhold til din hjemmeside. Her kan du med fordel indgå et samarbejde med en dygtig tekstforfatter.

Vælger du i stedet at kaste dig over tekstforfatningen selv, så er der flere elementer du bør være opmærksom på. Hvis du ønsker at trække flere besøgende til din hjemmeside. Er det tilfældet så skal du have SEO in mente, når du producerer dine tekster.

Først bør starte med at lave en søgeordsanalyse. På den måde finder du frem til, hvad din målgruppe søger på, hvor mange der søger på det og hvor hård konkurrencen er. Du kan med fordel anvende Google Keyword Planner til din søgeordsanalyse.

Når du har foretaget din søgeordsanalyse, så ved du hvilke fraser og relaterede keywords, du bør fokuserer på, når du producerer dine webtekster.

 

Hvad kan en tekstforfatter gøre for dig?

En dygtig tekstforfatter kan hjælpe dig med at skrive tekster, der trækker flere besøgende til din hjemmeside. Den erfarne tekstforfatter ved, hvad god SEO praksis er, og tager højde for dette i sin tekstproduktion.

Derudover kan den dygtige tekstforfatter, skrive tekster der sælger. Det er ikke nok at dine tekster trækker besøgende til din hjemmeside, hvis de ikke bidrager til flere konverteringer.

Teksterne på din hjemmeside er afgørende, når det kommer til salg. Gode tekster skal være fængende, fastholdende, skarpe, informerende og tryghedsskabende på samme tid. Når det kommer til produktbeskrivelser, så skal den gode produktbeskrivelse derudover også formå at give den besøgende en sandfærdig oplevelse af produktet eller din service. Det skaber øget tilfredshed og minimere antallet af varer der bliver sendt retur.

 

Eksempel med proteinpulver

Hvis du eksempelvis sælger proteinpulver på din webshop, så er det ikke nok med et par gode produktbilleder. Her kræver det en god beskrivelse af, hvad det er for noget proteinpulver. Der er flere forskellige typer af protein og næringsindholdet kan variere alt efter hvilken protein kosttilskud du har med at gøre. Derfor skal der i dette tilfælde også være en god beskrivelse af næringsindholdet i form af en varedeklaration. Mangler varedeklarationen vil mange fitness entusiaster købe deres proteinpulver et andet sted.

Samtidig med at den nødvendige information er at finde i produktbeskrivelsen, så skal du også formå at sælge den besøgende sin drøm. Du skal få dem til at føle at produktet kan bidrage med at de kan nå sine mål. Lykkedes det for dig, så vil du sælge meget mere.