af Kim Ludvigsen » tors jul 30, 2009 1:41
Stisystemet er anderledes på en Mac, så det er lidt mere besværligt end hvis det var fra en Windows til en Windows. Jeg har aldrig siddet med en Mac, så jeg kan ikke give en 100% beskrivelse, men lad mig prøve så godt jeg kan. Nedenstående flytter kun dine mails og ikke dine kontiindstillinger. Det er reelt også muligt at flytte kontiindstillinger, men så render vi ind i nogle stiproblemer, og dem kan jeg ikke hjælpe med.
Vi starter på PC'en: Luk Thunderbird => Startknappen => Kør => skriv: %appdata% => OK => find mappen Thunderbird og højreklik på den => Send til => Zip-komprimeret mappe => flyt filen Thunderbird.zip til Mac'en.
På Mac'en => Installér Thunderbird => Opret dine konti og undlad at hente mails, de vil nemlig blive overskrevet, når mailene fra PC'en gendannes => luk Thunderbird => du skal nu finde din profilmappe, den ligger enten i ~/Library/Thunderbird eller ~/Library/Application Support/Thunderbird.
~/Library er /Macintosh HD/Brugere/<brugernavn>/Library-mappen.
=> Åbn mappen Thunderbird => åbn mappen "tilfældigetegn".default => Find mappen Mails og slet den.
Du skal nu åbne filen Thunderbird.zip fra PC'en. Klik dig frem til mappen Mails på samme måde som ovenfor, og kopier så Mails over hvor den slettede Mails lå.
Åbn Thunderbird, og dine mails skulle nu være tilgængelige.
Mvh.
Kim Ludvigsen