Når du har indtastet den pågældende kommando, sker der så slet ikke noget? Har du i så fald sørget for, at stien i kommandolinjen svarer til placeringen af den hentede fil?
Hvis den hentede fil ligger på skrivebordet, skal du først skifte til skrivebordet med kommandoen
cd Skrivebord Enter (hvis din skrivebordsmappe hedder Skrivebord). Du kan muligvis højreklikke på den mappe, som filen ligger i og så åbne Terminal via menuen.
Hvis du udfører kommandoen i den rette mappe, så skulle du gerne få startet installationen som på skærmbillederne her:
http://hplipopensource.com/hplip-web/in ... index.htmlHar du for øvrigt prøvet bare at sætte printeren til og så tilføje en printer i dine indstillinger? Sådan fik jeg installeret min HP-printer helt uden brug af kommandoer. Jeg bruger dog Linux Mint, så det kan gøre en forskel. Hos mig er det Linux-menuen => Skriv
printere i søgefeltet for at finde og åbne Printere => Tilføj, og så skulle systemet gerne selv finde printeren, hvis den er tilsluttet og tændt. Du skal muligvis vente et par minutter.
Hvis du har en gammeldags menu uden søgefelt, finder du sikkert Printere her: System => Administration => Printere
Mvh.
Kim Ludvigsen