Hej,
Jeg har opgraderet min bærbare Asus PC til Windows 8 (fra Windows vista). Den har således nogle år på bagen, men synes alligevel at fungere fint med opgraderingen, undtaget mht. PC'ens indbyggede webcam: USB2.0 1.3 UVC webcam(kan desværre ikke finde yderligere koder for webcameraet) Billedet vender på hovedet! Har også chekket i programmet Skype - her gælder den samme fejl. I Asus programmet" Life Frame", hvor jeg normalt har kunnet tage billeder og optage video, er der heller ingen lyd på mikrofonen, og billedet vender på hovedet. Ellers fungerer lydsiden i Windows versionen OK - Kan se videos med lyd på internettet.
På Google har jeg fundet frem til, at det nok bl.a er drivere, der mangler, men hos Asus har jeg desværre ikke fundet nogle, da de kun understøtter til og med Windows 7.
I Windows enhedshåndtering kan jeg se, at der heller ikke er en driver til Coprocessoren (ved dog ikke, hvad en Coprocessor er, bortset fra, at jeg har læst mig til, at den også kan have en betydning for, om webcameraet fungerer (hvis jeg har forstået det rigtigt!!). Har forsøgt at opdatere og hente en driver, men får beskeden at den ikke er at finde.
Mit spørgsmål er nu: Er jeg pga. ovenstående mangler nødt til helt at opgive at kunne bruge mit indbyggede webcam? (så kan jeg jo heller ikke Skype!) Er der måske én eller flere, der kan hjælpe mig med ovenstående problematik?
Venlig hilsen
Dorthe
Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.2; Trident/6.0)