overflytte fra en pc til en anden

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf eaaj » lør apr 14, 2018 11:38

Jeg er ved at overflytte fra en pc til en anden pc. Jeg er kommet til bookDB2. (biblioteksprogram) Jeg har programmet på den ny pc, men kan ikke få
informationerne med. Kan nemt kopiere informationerne til en extern harddisk, men informationerne kommer ikke med.
Hvordan får jeg informationerne med over?
Begge pc win 10 64 bit, office 2010 home student

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/65.0.3325.181 Safari/537.36
eaaj

Re: overflytte fra en pc til en anden

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 14, 2018 15:51

Du leder sikkert efter informationerne det forkerte sted. Jeg kan forestille mig, at det er programmappen, du har prøvet at kopiere, men data opbevares sædvanligvis et andet sted. På den gamle PC:
Klik på luppen til højre for startknappen.
I søgefeltet, skriv:
%appdata%
Du får vist en mappe som søgeresultat, klik på den for at åbne den.
Her ligger dine brugerdata fra forskellige programmer, og jeg vil tro, at du også har en mappe med navnet bookDB2 eller lignende liggende her. Du skal så kopiere mappen over på den tilsvarende placering på den nye computer. Sørg for at kopiere mens bookDB2 er lukket.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » lør apr 14, 2018 16:15

Der ligger desværre ikke noget som overhovedet minder om det navn. Jeg har forsøgt at kopiere bookDB2 fra skrivebordet, men der kommer ingen informationer med
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 14, 2018 16:31

bookDB2 opfører sig åbenbart anderledes end andre programmer. Når du har fået åbnet mappen som nævnt ovenfor, så skal du åbne overmappen. Her finder du en mappe, der hedder Local, åbn den. I den mappe skulle du gerne kunne finde en mappe med navnet bookDB2.

Læs mere om at overføre programmets data til en anden PC her (på engelsk)
http://www.spacejock.com/BookDB_Faq.html
Det er afsnittene nedenfor, der er de interessante:
How can I back up my data in BookDB2?
How do I restore a backup?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » søn apr 15, 2018 8:35

Når jeg åbner mappen "lokal" så er den tom. Henvisningen, du skriver om, kommer godt nok på dansk, men jeg kan simpelthen ikke dreje hjernen til at forstå det.
Vi er temmelig stressede for tiden da vores hus er brændt totalt ned.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 15, 2018 8:53

Uf, det lyder slet ikke rart med jeres hus!

Jeg kender ikke selv programmet udover det jeg fandt på dets hjemmeside. Jeg kan se, at det har en importfunktion, prøv lige at tjekke, om det har en eksport-funktion.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » tirs apr 17, 2018 17:58

Så lykkedes det. Jeg måtte omkring en pc mand. Han havde ikke overflyttet det korrekt til extern harddisk.
Da jeg kom hjem, gik det meget nemt at overflytte. Det var ligesom andre dokumenter at overflytte.
eaaj

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne