Jeg har haft store prob. efter en Thunderbird update, så alle mine mails forsvandt/var usynlige, og jeg blot fik en næsten tom hvid skærm - der var blot nogle 'headers', dvs. 'files' osv.. Jeg har prøvet af afinstallere, geninstallere TB - og det samme skete gang på gang.
Så tog jeg en dyb vejrtrækning og gendannede min pc til fabriksindstillingerne, og prøver nu at få TB til at fungere igen, men det lykkes ikke. Dog får jeg ikke en næsten blank skærm, men jeg får mulighed for at oprette en ny mailadresse. Imidlertid så vil jeg jo bare gerne geninstallere/genindsætte min gamle profil, som jeg har gemt et kopi af. Jeg har imidlertid bare gemt profilnavnet, dvs. de 8 tal-og-bogstaver.
Når jeg ser på, hvad TB har 'liggende', så er der nu 2 profiler - en der ender på .default - og en der ender på .default-release. Jeg har ingen idé om, hvorfor der TB opretter to, men hvordan får jeg genindsat min gamle profil?
Jeg har prøvet lave en 'Thunderbird'-mappe og deri indsætte min gemte profil - jeg har forsøgt via TB's trouble-something - at indsætte den nylavede mappe, når jeg er under 'Roaming', som jeg har set en video med, men den lægger bare min gamle profil uden for 'Profiles'.
Jeg håber, det giver mening
Da jeg for mange år siden oprettede TB, lavede jeg en backup-gmail-adresse, og det er jeg meget glad for i dag, for så kan jeg i det mindste se indkommende post (jeg har sat det op til at videresende i kopi).
Gitte
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:121.0) Gecko/20100101 Firefox/121.0