Tor browser

Her kan du få hjælp til problemer med Linux-distributionen Ubuntu.

Tor browser

Indlægaf ole_dk » ons jun 19, 2024 13:35

Du har før hjulpet mig ud af en situation, måske kan du igen.

Jeg har installeret tor-browser-linux-x86_64-13.0.16 på min Ubuntu 24.04 LTS.

I underbibliotek /tor-browser/Browser ligger der en fil der hedder start-tor-browser.desktop Der sker intet når jeg forsøger at klikke m.m. Der ligger også en som hedder start-tor-browser. Når jeg højreklikker på den kan jeg vælge "kør som program" og så starter den godt nok min nye browser. Nu er problemet, at jeg vil gerne have den ud i program-dokken, så jeg kan starte browseren ved at klikke på den ?

/ Ole

Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/126.0.0.0 Safari/537.36
ole_dk

Re: Tor browser

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 19, 2024 13:47

Hej Ole

Jeg ved ikke, hvilken Linux og hvilken program-dok du har. I min Linux Mint med Mate bruger jeg den almindelige menuknap i panelet. Her kan jeg højreklikke på knappen og så vælge at redigere menuen. Et redigeringsvindue åbnes, og her kan jeg så tilføje et nyt menupunkt (program). I dit tilfælde ville det så være filen start-tor-browser.

Prøv at tjekke, om du har en lignende funktion i din program-dok.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors jun 20, 2024 6:14

Jeg ser nu, at det var samme problem jeg havde tidligere under "Fastgørelse i menu" med Mullvad browseren. Det fik jeg aldrig løst.

Jeg arbejder videre med sagen og bruger i mellemtiden Brave browseren, som ser ud til at være den mest private.

/ Ole
Gæst

Indlægaf ole_dk » tors jun 20, 2024 10:33

SIDSTE.

Når jeg hidtil hat haft Tor åben, har jeg kunne se den i menu-dokken, men kun som en sort skygge.

Jeg har i formiddag set lidt nærmere på browseren og pludselig fik den i dokken en farve på (aner ikke hvorfor). Så kunne jeg pludselig vælge at låse den fast til dokken og der bliver den nu siddende og jeg kan starte browseren derfra. Mit problem er tilsyneladende løst og kun guderne ved hvorfor :D

/ Ole
ole_dk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 20, 2024 11:38

Dejligt at det lykkedes! Nogle gange er de digitale guders veje uransagelige.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Ubuntu Linux