Udskrivning fra Outlook & Internettet

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Udskrivning fra Outlook & Internettet

Indlægaf Folmer » man jul 30, 2007 11:32

En god bekendt har et problem, han kan ikke udskrive sine e-mails, der kommer kun hovedet med felterne Fra - Til - Sendt & Emne, herefter er siden blank for derefter at skrive dato nederst i højre hjørne. Så hvis han skal have et print, er han nødt til at kopiere, sætte ind i Word og derfra printe, meget besværligt.
Samme fænomen oplever han med Internettet, her skrives "Side x af X" øverst og "filnavn incl. sti + dato" nederst på siden, så for at printe samme procedure som ved e-mail.
Han mener ikke han har været omkring nogen opsætninger, for lige at se hvad der sker, men... der har man hørt om før.

Der er installeret Firewall & Antivirus, der er ikke påvist nogen vira eller andet.

Et godt råd søges, for det må være et eller ander checkmærke, der er fjernet/tilføjet, jeg kan bare ikke finde det, eller måske noget helt tredje, så .....

:cry:

På forhånd tak.

Folmer
Folmer

Geografisk sted: Gladsaxe

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 30, 2007 12:47

Hmm, den er speciel!

Hvilke programmer bruger han? Hvordan ser det ud, hvis han vælger Filer => Vis udskrift?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Folmer » man jul 30, 2007 13:18

Windows XP med Office 2000 alm. Outlook Exprees og IE, jeg er ikke helt sikker men mener det er ver. 7.0. Adaware light, har kørt check, inet unormalt her. Panda Internet Security nyeste version. Problemet var opstået før Panda installation.
Der er ingen specielle programmer installeret.

Ja, jeg ved det, det er lidt tricky.

Har ikke maskinen foran mig, med mener at man kan se udskriften i vis udskrift.

hilsen

Folmer
Folmer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 30, 2007 13:53

Hvis han kan se udskriften i Vis udskrift, bliver det meget svært at finde en forklaring.

Man kan forhindre udskrift af sider med et personligt stilark i Internet Explorer - jeg ved ikke, om man kan det samme i Outlook Express - men det er ikke noget man "kommer til".

En hjemmeside kan også lave et stilark, så udskrivning forhindres, men hvis problemet ikke kun opstår på en enkelt hjemmeside, er det usandsynligt. Desuden vil den slags stilark netop gøre, så man heller ikke ser noget i Vis udskrift.

Jeg må erkende, at jeg er på bar bund. Jeg er aldrig stødt på problemet før. og jeg er helt sikker på, at der ikke er en indstilling til at slå det fra, i hvert fald ikke inde i programmerne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Folmer » man jul 30, 2007 14:13

Vi er enige om hvor vi står, men hvad kan du foreslå? Er det en ny installation af Xp eller er det noget i registreringsdatabasen, der skal fikses?

mvh

Folmer
Folmer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 30, 2007 14:19

Folmer skrev:Vi er enige om hvor vi står, men hvad kan du foreslå? Er det en ny installation af Xp eller er det noget i registreringsdatabasen, der skal fikses?r

Han kan i første omgang prøve at reparere programmerne:
http://support.microsoft.com/kb/318378
Og hvis det ikke hjælper, er der nok ikke andet at gøre end at geninstallere - medmindre andre kan komme med en bedre løsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » man jul 30, 2007 19:42

Hvis alt andet virker, og han kan udskrive fra Word, så er det vel en indstilling, det handler om. At geninstallere Windows, lyder drastisk.
Måske geninstallere printeren.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Tilbage til Hjælp til alt