Google Spreadsheet - Kommatering

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Google Spreadsheet - Kommatering

Indlægaf Schindler » tirs jul 31, 2007 14:55

Hej,

Jeg ville netop overfoere nogle af mine regneark til Google Spreadsheets, saa jeg har dem tilgaengelige paa en hvilken som helst computer - Da jeg skal til at bruge dem, indser jeg, at Googles ark tilsyneladende bruger de engelsk/amerikanske kommaregler, som er lige modsat vores - Altsaa komme for at adskille tusinder, punktum foer decimalerne. Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde et sted, hvor denne indstilling kan aendres, og hvis ikke dette lader sig goere, er mine data jo ikke meget vaerd, da de fra Excel er med komme til adskillelse af decimaler.

Er der nogen, der kender til dette problem og evt. kender en loesning?

Paa forhaand tak.

- Schindler
Schindler

Re: Google Spreadsheet - Kommatering

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 31, 2007 15:12

Har du prøvet at overføre fra Google Spreadsheets for at se, om det virker, eller opgav du da du opdagede forskellen?

Jeg kender ikke Google Spreadsheets, og har heller ikke den store erfaring med Excel, men jeg har set andre programmer, hvor det fungerer helt fint, fordi de selv kan tage højde for forskellige kommaregler.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » tirs jul 31, 2007 15:36

Den forstaar i hvert fald ikke den maade, jeg har sat kommaer nu. Hvis jeg vil proeve at definere cellerne, kan jeg pt. kun vaelge den engelske/amerikanske maade med punktum til at adskille tal og decimaler. Jeg har aendret sproget til dansk, men det aendrede ikke noget, den giver stadig kun de engelsk/amerikanske kommaer og punktummer.

Overfoere - Altsaa skrive med punktummer som kommaer og saa overfoere til f.eks. Excel?
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 31, 2007 16:03

Som sagt kender jeg ikke programmerne, men et forsøg:
Prøv at indstille Excel til amerikansk kommatering, hent filen fra Google Spreadsheets, og ændr så til dansk kommatering.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » tirs jul 31, 2007 16:37

Fik hjælp til løsningen et andet sted:

Jeg havde, som sagt, aendret sproget til dansk, men udover dette kan man i:
Filer --> Indstillinger for regneark...
indstille hvilket lands standarder, dokumentet skal bruge. Vaelger man Danmark, bruger dokumentet igen vores punktum og kommaregler, og mine overfoerte data er nu igen brugbare :D

Mvh Schindler
Schindler

Tilbage til Hjælp til alt