sende store filer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

sende store filer

Indlægaf meretejo » ons nov 15, 2006 14:21

God dag!

Findes der en måde tl at komprimere en stor fil, som man vil sende med e-mail

Jeg troede, man kunne "pakke" filen og sende den i en Zip-fil, men det er da helt forkert.

Men er der andre måder? - eller er det bare ikke muligt at sende en fil på f.eks 5.50 MB i en e-mail, uden at det skal tage 12 minutter at hhv. sende og hente den?

mvh
meretejo
meretejo

Re: sende store filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 15, 2006 14:30

meretejo skrev:Jeg troede, man kunne "pakke" filen og sende den i en Zip-fil, men det er da helt forkert.

Nej, den er den rigtige måde at gøre det på. Nogle filer er dog allerede pakkede, og så gør det ikke ret meget forskel at pakke dem ned i en zip-fil. Det gælder fx mp3-filer og mange videofiler.

meretejo skrev:eller er det bare ikke muligt at sende en fil på f.eks 5.50 MB i en e-mail, uden at det skal tage 12 minutter at hhv. sende og hente den?

Tiden afhænger helt og holdent af sender og modtagers internetforbindelse. Med en hurtig forbindelse tager det ikke så lang tid.

Der er også en anden ting, man skal være opmærksom på, når man sender store filer. De fleste internetudbydere tillader ikke filer på over 10 MB, og når man sender via e-mail er der en del overhead, så reelt kan man ikke komme ret langt over 6 MB, før man render ind i loftet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » ons nov 15, 2006 16:12

meretejo skrev:Men er der andre måder?

En alternativ måde kunne være at bruge you send it, på den måde modtager den man vil sende en stor fil til en mail med et link i hvor filen kan hentes
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf meretejo » ons nov 15, 2006 19:04

Kim Ludvigsen skrev:
meretejo skrev:Jeg troede, man kunne "pakke" filen og sende den i en Zip-fil, men det er da helt forkert.

Nej, den er den rigtige måde at gøre det på. Nogle filer er dog allerede pakkede, og så gør det ikke ret meget forskel at pakke dem ned i en zip-fil. Det gælder fx mp3-filer og mange videofiler.

meretejo skrev:eller er det bare ikke muligt at sende en fil på f.eks 5.50 MB i en e-mail, uden at det skal tage 12 minutter at hhv. sende og hente den?

Tiden afhænger helt og holdent af sender og modtagers internetforbindelse. Med en hurtig forbindelse tager det ikke så lang tid.

Der er også en anden ting, man skal være opmærksom på, når man sender store filer. De fleste internetudbydere tillader ikke filer på over 10 MB, og når man sender via e-mail er der en del overhead, så reelt kan man ikke komme ret langt over 6 MB, før man render ind i loftet.

Tak for dit svar Kim.
Det er ret sjældent - for ikke sige næsten aldrig, jeg sender så store filer i
en mail. Jeg spurgte, fordi jeg modtog sådan en krabat af en fil i en mail og ville af ren og skær nysgerrighed lige forhøre mig her.
Da jeg prøvede at "pakke" den i en zip-fil for at videresende den, gik det faktisk endnu langsommere. Det drejede sig om et klip, der blev vist i mediaplayer. Men som du siger, har den nok allerede været pakket i forvejen.
Jeg har kun en forbindelse på 256, og det er jo ikke så hurtig - men nok for mig.

Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf meretejo » ons nov 15, 2006 20:28

Klattrup skrev:

En alternativ måde kunne være at bruge you send it, på den måde modtager den man vil sende en stor fil til en mail med et link i hvor filen kan hentes

Tak for svar Klattrup.
Jeg kender godt lidt til "You Send It", men jeg tror ikke, jeg vil gå i gang med at installere programmet.
Jeg har for så vidt ikke meget brug for det og heller ikke rutineret nok til at bruge det.
Man skal vel også selv have en hjemmeside for at anvende det - ikke?

Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Klattrup » ons nov 15, 2006 22:07

meretejo skrev:Jeg kender godt lidt til "You Send It", men jeg tror ikke, jeg vil gå i gang med at installere programmet.

Programmet du skal bruge har du allerede installeret, da det er din browser

meretejo skrev:Jeg har for så vidt ikke meget brug for det og heller ikke rutineret nok til at bruge det.

Så forklarer jeg lige hvordan at det virker

1. i øverste felt (Recipient email address(es)) skrives modtagers email adresse
i næste felt (Your email address) skrives din egen email adresse

2. (Select file (up to 100 MB in size)) her vælger du hvilken fil du vil sende tryk på Gennemse og find filen

3. (Send it) ved at trykke der starter den en med at lægge filen du sender op, derefter bliver der sendt en email til modtager og dig selv med et link til filen, filen hentes derefter på yousendit's server

meretejo skrev:Man skal vel også selv have en hjemmeside for at anvende det - ikke?

Nej.
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf meretejo » tors nov 16, 2006 13:13

Klattrup skrev:
meretejo skrev:Jeg kender godt lidt til "You Send It", men jeg tror ikke, jeg vil gå i gang med at installere programmet.

Programmet du skal bruge har du allerede installeret, da det er din browser

meretejo skrev:Jeg har for så vidt ikke meget brug for det og heller ikke rutineret nok til at bruge det.

Så forklarer jeg lige hvordan at det virker

1. i øverste felt (Recipient email address(es)) skrives modtagers email adresse
i næste felt (Your email address) skrives din egen email adresse

2. (Select file (up to 100 MB in size)) her vælger du hvilken fil du vil sende tryk på Gennemse og find filen

3. (Send it) ved at trykke der starter den en med at lægge filen du sender op, derefter bliver der sendt en email til modtager og dig selv med et link til filen, filen hentes derefter på yousendit's server

meretejo skrev:Man skal vel også selv have en hjemmeside for at anvende det - ikke?

Nej.

Hej Klattrup.

Du skal have mange tak, fordi du ikke bare gav efter for mit pessimistiske
syn på egen kunnen.
Nu vil jeg da straks gå i gang med at afprøve din anvisning til installering af "You Send It", og bringer senere en tilbagemelding, om hvordan det falder ud.
Mvh
meretejo :wink:
meretejo
meretejo

Indlægaf nesager » tors nov 16, 2006 22:45

meretejo skrev:
Klattrup skrev:

Tak for svar Klattrup.
Jeg kender godt lidt til "You Send It", men jeg tror ikke, jeg vil gå i gang med at installere programmet.
Jeg har for så vidt ikke meget brug for det og heller ikke rutineret nok til at bruge det.
Man skal vel også selv have en hjemmeside for at anvende det - ikke?

Mvh
meretejo

Hej.

Skal man ikke være registreret bruger for at anvende You Send It,og er det en freeware program.

Mvh. nesager
nesager

Indlægaf Klattrup » tors nov 16, 2006 23:06

nesager skrev:Skal man ikke være registreret bruger for at anvende You Send It,

Nej man skal ikke være registreret bruger for at anvende det

nesager skrev:og er det en freeware program.

Jeg vil ikke kalde det for et program, men det er gratis at bruge til filer under 100 MB
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf nesager » fre nov 17, 2006 21:07

Hej Klattrup.
tak for svaret,men hvad skal de så bruge min mailadr til.
mvh. nesager
nesager

Indlægaf Klattrup » fre nov 17, 2006 22:29

nesager skrev:men hvad skal de så bruge min mailadr til.

Ville du selv hente en fil fra et link i en mail hvor du ikke ved hvem afsenderen er ? (personligt tjekker jeg altid først om afsender reelt har sendt noget inden jeg downloader det)
email adressen står i den mail som modtageren får, desuden får afsender en mail hvor der står at der er sendt en besked til modtageren.

men du kan jo bare lade være med at skrive din egen emailadresse hvis det er.
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf Gæst » lør nov 18, 2006 8:17

Klattrup skrev:

Ville du selv hente en fil fra et link i en mail hvor du ikke ved hvem afsenderen er ? (personligt tjekker jeg altid først om afsender reelt har sendt noget inden jeg downloader det)
email adressen står i den mail som modtageren får, desuden får afsender en mail hvor der står at der er sendt en besked til modtageren.

Hej.
Det kan jeg kun være enig i,men det var at man skulle logge ind,hvad skal You Send It med min mailadr.

Mvh. nesager
Gæst

Indlægaf nesager » lør nov 18, 2006 8:17

Klattrup skrev:

Hej.
Det kan jeg kun være enig i,men det var at man skulle logge ind,hvad skal You Send It med min mailadr.

Mvh. nesager
Ps.Det er ikke for at gentage mig selv,men der gik lidt kage i det
nesager

Indlægaf Klattrup » lør nov 18, 2006 10:10

nesager skrev:det var at man skulle logge ind,

Aner det ikke, jeg logger ikke ind, men bruger siden som den er, men det er vel sådan at de har valgt at lave deres login for registrerede brugere.
Brugeravatar
Klattrup

Indlægaf nesager » lør nov 18, 2006 10:18

Hej.
Du har ret,har nu prøvet og det virkede,men jeg har også prøvet hvor jeg er blevet bedt om at logge ind.
Mvh. nesager
nesager

Næste

Tilbage til Hjælp til alt