java i kompozer ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

java i kompozer ?

Indlægaf chokmah » lør jun 13, 2009 20:43

Hej Kim - ja jeg har spurgt i html gruppen godt nok under nick - men jeg skal sætte nogen flere tumbs ind på den her side
som der skal linkes til http://www.dqpage.dk/gal-dyr.html men kompzer virker imun over for - det her java pjat spørgsmålet er om man overhovedet
kan redigere i siden med kompozer

Bedste Hilsner ..
chokmah

Re: java i kompozer ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 13, 2009 22:41

Der bruges JavaScript - det er ikke det samme som Java.

Det kan lade sig gøre, men jeg tror, det bliver for nørdet for dig.

Du skal have lavet to udgaver af billedet, miniaturen og den store udgave.

Billederne er placeret i en tabel, så du skal tilføje nye tabelceller: Markér en celle i tabellen => klik på knappen Tabel i værktøjslinjen => klik på fanen Tabel i dialogboksen Tabelegenskaber => angiv det ønskede antal rækker/kolonner.

Når du indsætter det nye miniaturebillede, skal du ind i billedets egenskaber (dobbeltklik på billedet, hvis du ikke får åbnet dialogboksen, når du indsætter billedet), klik på knappen Avanceret => angiv rel i feltet Attribut og thumbnail i feltet Værdi => OK => OK.

Du kan ikke se funktionen i KompoZer, den virker først, når siden ses i en browser.

Hvis du ikke kan finde ud af det ud fra ovenstående, så vil jeg anbefale, at du finder en, der kan lave det for dig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: java i kompozer ?

Indlægaf chokmah » lør jun 13, 2009 22:50

Kim Ludvigsen skrev:Der bruges JavaScript - det er ikke det samme som Java.

Det kan lade sig gøre, men jeg tror, det bliver for nørdet for dig.

Du skal have lavet to udgaver af billedet, miniaturen og den store udgave.

Billederne er placeret i en tabel, så du skal tilføje nye tabelceller: Markér en celle i tabellen => klik på knappen Tabel i værktøjslinjen => klik på fanen Tabel i dialogboksen Tabelegenskaber => angiv det ønskede antal rækker/kolonner.

Når du indsætter det nye miniaturebillede, skal du ind i billedets egenskaber (dobbeltklik på billedet, hvis du ikke får åbnet dialogboksen, når du indsætter billedet), klik på knappen Avanceret => angiv rel i feltet Attribut og thumbnail i feltet Værdi => OK => OK.

Du kan ikke se funktionen i KompoZer, den virker først, når siden ses i en browser.

Hvis du ikke kan finde ud af det ud fra ovenstående, så vil jeg anbefale, at du finder en, der kan lave det for dig.

Hej Kim Tak for svaret - jamen det er som udgangspunkt en dårlig side sprimært fordi - 50 % af browser win bliver ædt af kanter
at den så også er lavet på en måde så den ikke er til at redigere i - gør jo ikke sagen bedere :x

Bedste Hilsner
chokmah

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne