Hvor begynder jeg? Video på hjemmeside.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hvor begynder jeg? Video på hjemmeside.

Indlægaf Dan Olsen » fre jun 26, 2009 13:55

Hej Ludvigs Hjørne,
Jeg skal ha lagt en del videoer op på min hjemmeside. Jeg har redigeret dem i Nero9 og vil lægge dem op i wmv eller flash, Hvad skal jeg bruge af konfigurering for at få den bedste komprimering af hensyn til overførselstid og plads?
I Ludvigs læste jeg et godt indlæg om hjemmesider, desværre var der ikke nogen status på mpeg4.
Hvor finder jeg en pil og startside med billede til videoen.
http://qusqo.homepage.dk og [email protected]
Dan Olsen

Re: Hvor begynder jeg? Video på hjemmeside.

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 26, 2009 14:21

Jeg ved ikke, hvor stor forskel der er på Flash og wmv - men du kan jo prøve dig frem ved at lave den samme film i begge formater og så tjekke, hvor meget de fylder.

Men det er selvfølgelig mindst lige så vigtigt at vælge den mest optimale komprimering. Jeg kan ikke give dit et bud på dette, prøv dig frem og vurder selv resultatet.

Du skal nok holde dig fra mpeg4 indtil videre. Jeg tror, det er de færreste, der kan se videoer i det format.

Har du tjekket, om webhotellet tillader videoer? Nogle webhoteller forbyder den slags, mens andre kræver ekstra betaling.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Dan Olsen » søn jun 28, 2009 14:17

Tak for svaret!
Jeg kan se at jeg ved at vælge størrelsen på en wmv-fil (ca. 50MB til 2 minutter ved 208X192) kan bestemme kvaliteten på videoen. Når jeg følger udspillet fra Ludvigs hjørne bestemmes størrelsen til 400X380, hvor stammer dette udspil fra? Findes det skjult i objectkoden? Er det et forslag fra wmv?
Gode hilsener Dan
Dan Olsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 28, 2009 14:30

Dan Olsen skrev:Når jeg følger udspillet fra Ludvigs hjørne bestemmes størrelsen til 400X380, hvor stammer dette udspil fra?

Det er en helt tilfældig valgt størrelse, og den har intet at gøre med lige netop din video. Når du har lavet din video i den størrelse, du vil have, så retter du blot tallene 400 og 380 i koden til det, som din video fylder.

Nu kender jeg ikke Nero og programmets evner, men du kan sikkert godt påvirke størrelsen (i MB) på anden måde end ved at vælge forskellige størrelser (i pixel). Du må også kunne vælge forskellige billedkvaliteter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne