Bundlinien

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Bundlinien

Indlægaf Gæst » man nov 27, 2006 15:25

Som vist hedder noget andet. Men det er den der er mellem uret og start. På denne har jeg noget som hedder Dokumenter. Det ligner et minimeret program, men det irriterer mig. Hvordan kommer jeg af med det? Håber du kan hjælpe.
Nårh,,, ja. Skulle lige genopfriske mit bekendskab med drøvtyggeren.
Mvh. Jan
Gæst

Re: Bundlinien

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 27, 2006 15:33

Den hedder proceslinjen. Og det yderst til højre, hvor uret også ligger hedder meddelelsesområdet, men er dog også kendt som systembakken.
Ligger din Dokumenter helt ude ved uret, altså i meddelelsesområdet, som en ikon, eller på selve proceslinjen som en knap?

Prøv at klikke på den med venstre museknap, så kan du sikkert se, hvilket program den hører til.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man nov 27, 2006 17:21

Så må det være proceslinien. Det ligner et minimeret program. Når jeg trækker det op på skrivebordet, bliver der stadig på proceslinien. Det indeholder mine breve bla. til dig. Så jeg vil ikke af med det, men kan dog finde det andetsteds. Vil bare gerne slippe for den minimerede genvej. :(
Elsker den der skider lige uden for min dør (bor jo i himmerland), er vist blevet afhængig af dyret. :wink: Spamfælde :oops:
Mvh. Jan
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 27, 2006 17:26

Anonymous skrev:Så må det være proceslinien. Det ligner et minimeret program. Når jeg trækker det op på skrivebordet, bliver der stadig på proceslinien.

Har du mulighed for at tage et skærmbillede og sende det til mig? Umiddelbart lyder det som et program, du bare kan lukke.

Skærmbillede: Tryk på tasten Print Screen => åbn Outlook Express => åbn en ny mail til mig => indsæt billedet i mailen ved at placere markøren det ønskede sted i mailen og trykke på tasterne Ctrl + V.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man nov 27, 2006 17:41

Jeg har forsøgt, men det virker ikke.
På mit tastatur står der "Print Screen SysPq", men når jeg trykker på den sker der intet.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 27, 2006 18:31

Jan skrev:Jeg har forsøgt, men det virker ikke.
På mit tastatur står der "Print Screen SysPq", men når jeg trykker på den sker der intet.

Du kan heller ikke se, at der sker noget. Men når du går ind i Outlook, åbner en ny mail til mig, placerer markøren i selve mailen, og trykker på de to taster Ctrl og V - så indsættes billedet i mailen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs nov 28, 2006 9:04

Jeg er faktisk helt flov over at skrive det, men det virker altså ikke. Når jeg har å#á4$<q>A öûbb•Àø5Î&
i‡Ctrl-V Sher der intet.

Men nu har jeg fået fjernet der hvor der stod Dokumenter på proceslinien, men ak, straks kom der bare til at stå Denne computer.

Fantastisk som skidtet kan drille.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 28, 2006 11:08

Jan skrev:Jeg er faktisk helt flov over at skrive det, men det virker altså ikke.

Hmm, det kan også være, jeg husker forkert, og at billedet først skal gemmes via et andet program. Hvis du har mod på at prøve igen, så prøv nedenstående, men prøv evt. lige først at tjekke denne side, hvis du ikke allerede har set den:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-proceslinjen.html

For at tage et billede og indsætte det i en mail:
Tryk på Print Screen for at tage billedet =>

Nu skal vi åbne en program, det kan sættes ind i: Startknappen => Alle programmer => Tilbehør => Paint =>

I Paint: Menupunktet Rediger => Sæt ind => Nu kan du se skærmbilledet indsat i Paint =>

Nu skal billedet gemmes: Filer => Gem som => Vælg at gemme billedet et sted, hvor du kan finde det igen, fx på skrivebordet => Skriv et filnavn ud for Filnavn => Ud for filtype vælger du JPEG => klik på Gem =>

Åbn Outlook Express => Åbn en ny mail => jeg kan ikke lige huske, hvordan man indsætter/vedhæfter et billede i Outlook Express, men det må være via menupunktet Indsæt.

Mvh. Kim
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs nov 28, 2006 18:46

Mange tak Kim.

Selvfølgelig vil jeg prøve efter dine anvisninger. Og hvor utroligt det end lyder kan jeg nemt vedhæfte filer/billeder.

Nu prøver jeg lige efter det pædagoiske princip som kaldes "fumle, fejle".

Men endnu mere underligt er det at "Dokumenter", er kommet tilbage. Det skete efter jeg havde haft slukket pc.

Tjekker lige igen linket du skrev. Har godt nok været dér, men har ikke fundet hjælp. Flovt, hvis jeg nu finder hjælp. :?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til alt