linux-abc.dk skrev:hsp skrev:linux-abc.dk skrev:Prøv lige at se i "System > Administration" om du ikke har "NVIDIA X server settings"
Hvis du har det så åbn den > vælg: "X Server information". der skal så gerne stå at "NVIDIA Driver Version er: 180.44
Vælg dernæst: "X Server Display Configuration" og i det billede ændre "Resolution" fra "Auto" til den ønskede værdi.
jamen det er det jeg har gjort !!
Du gav jo ikke mange oplysninger til at begynde medså da jeg ikke er synsk, startede jeg med det mest sansynlige, men nu ved jeg hvilken version af Ubuntu du har, hvad du har prøvet, at din grafik driver er installeret rigtigt og hvilket grafikkort det drejer sig om.hej jeg er nybegynder i ubuntu og ville høre om hvordan jeg kan få skærmopløsning 1162x864 uden den fryser.
Nu mangler vi at finde ud af: understøtter din skærm den opløsning ? Hvilken opløsning vælger Ubuntu automatisk og er problemet også der ?
Ubuntu vælger 1024x764 jeg ved ikke hvad skærmen understøtter, men jeg køre i øjebliket 1280x1024 på windows 7 er der mulige hed at tale med dig telefonisk ?