Hej Kim
Åbn filen kontaktformular.php i Notesblok eller en lignende editor
Find denne linje:
/* Her tjekkes, om det skjulte spamfælde-felt er udfyldt */
Lige før den linje, indsætter du dette:
/* Her tjekkes, om der er udfyldt med en mailadresse */
if(!empty($epost)) {
echo "TEKST";
exit ();
}
Det prøvede jeg med det meget mærkelige resultat, at hvis man
ikke skrev noget i feltet blev formularen sendt uden kommentarer, men hvis man
skrev noget i feltet, kom beskeden 'Du skal angive din e-mail-adresse. Klik på tilbageknappen for at komme tilbage til forrige side.'
Altså det omvendte af, hvad jeg ville forvente med ovenstående. Virkelig spøjst, ikke? Jeg mener, jeg læser det som der står: Hvis der ikke står noget i dette felt, så skriv en meddelelse ellers accepter, men der sker det stik modsatte
Jeg har prøvet med forskelligt, for jeg tænkte, det måtte være til at finde ud af, og kom frem til følgende, som jeg satte ind i linjerne med kontrol af mail-adresse, der allerede ligger i formularen:
/* Her tjekkes, om afsenderen har indtastet sin mail-adresse, og i så fald bruges den som afsenderadresse, så der kan svares på mailen */
if(!empty($epost)) {
$headers="From: $navn <$epost>\r\n";
}
else {
echo "Du skal angive din e-mail-adresse. Klik på tilbageknappen for at komme tilbage til forrige side.";
exit ();
}
Det virker sjovt nok, men da jeg ikke forstår mig på php, og ikke helt ved hvorfor det virker med denne kode, spekulerer jeg på, om det kan få uventede virkninger? Der bruges jo mange forskellige browsere rundt omkring, så vil det virke?
Kan du se, om det er ok, eller er der noget, jeg skal gøre anderledes?
M.v.h.Ellen