firefox vil ikke gå på nettet

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

firefox vil ikke gå på nettet

Indlægaf erik s » fre dec 22, 2006 18:24

hejsa. Tak for hjælpen sidst, men nu har jeg altså problemer igen.
Denne gang med mozilla firefox. den vil ikke gå på nettet, selvom den har tilladelse til det. internet explorer kan sagtens, men det er en browser jeg ikke er vant til. derfor håber jeg i vil hjælpe mig med at få den til at virke

hilsen erik s
erik s

Re: firefox vil ikke gå på nettet

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 22, 2006 20:01

erik s skrev:Denne gang med mozilla firefox. den vil ikke gå på nettet, selvom den har tilladelse til det.

Hvilken fejlmeddelelse får du?

Tilladelse i din firewall? Det kunne umiddelbart godt lyde som et firewallsproblem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erik s » fre dec 22, 2006 22:06

Firefox can't find the server at www.microsoft.com.

* Check the address for typing errors such as
ww.example.com instead of
www.example.com

* If you are unable to load any pages, check your computer's network
connection.

* If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
that Firefox is permitted to access the Web.

Det er dem fejl meddelse jeg får
erik s

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 22, 2006 23:07

erik s skrev:Firefox can't find the server at www.microsoft.com.

Ok, så er det ganske givet din firewall, der blokerer. Du bliver nødt til at tjekke indstillingerne i firewallen. Problemet kan være opstået efter en opdatering af Firefox, da nogle firewalls ikke kan finde ud af, at det stadig er samme program, hvis det fx pludselig har fået en anden fil-størrelse.

Du kan evt. prøve at slette Firefox fra Firewallen, så burde du få mulighed for at tillade Firefox næste gang, du forsøger at komme gennem firewallen - dette er dog kun et gæt, da jeg ikke kender din firewall.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erik s » lør dec 23, 2006 0:26

Det er også det jeg har gjort... Min firewall er bare windows firewall
erik s

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 23, 2006 0:45

erik s skrev:Det er også det jeg har gjort... Min firewall er bare windows firewall

Så er det ikke din firewall, der blokerer. Windows' firewall kan ikke blokere for programmer, der vil ud på nettet, den blokerer kun for andre der forsøger at komme ind på computeren.

Næste gang du får fejlmeddelelsen, så prøv at se, om du kan komme ind på siden via Internet Explorer. Skift så med det samme tilbage til Firefox og se, om den stadig giver samme fejl.

Hvis det er tilfældet, så tjek dine proxyindstillinger:
menupunktet Funktioner => Generelt => Forbindelsesindstillinger => er der mærke ud for Direkte adgang til internettet?

Du nævnte tidligere, at Firefox har tilladelse i din firewall. Hvordan har du givet tilladelse der?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erik s » lør dec 23, 2006 13:50

Underligt... Jeg prøvede lige at instalere en ældre udgave af Firefox. Den virker. hvad kan der så være galt i den nye udgave?
erik s

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 23, 2006 13:54

erik s skrev:Underligt... Jeg prøvede lige at instalere en ældre udgave af Firefox. Den virker. hvad kan der så være galt i den nye udgave?

Jeg er 99,99 procent sikker på, at problemet ikke ligger i Firefox.

Er du helt sikker på, at du kun har Windows' firewall og ikke fx Nortons sikkerhedspakke eller andre pakker med indbygget firewall?

Du fortalte tidligere, at Firefox har tilladelse i din firewall - det kunne også tyde på, at du har en anden firewall end Windows' egen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør dec 23, 2006 17:27

Jo, jeg har også Norton Internet security. Men der burde der heller ikke være nogle problemer.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 23, 2006 17:32

Anonymous skrev:Jo, jeg har også Norton Internet security. Men der burde der heller ikke være nogle problemer.

Jo, det er ganske givet dens firewall, der driller. Jeg kender ikke programmet, så jeg kan ikke fortælle dig, hvordan du får løst problemet. Men det må være muligt at slette alt om Firefox i firewallens indstillinger, som tidligere foreslået. Så bør du blive spurgt, næste gang Firefox vil på nettet, og så skal der gives tilladelse.

Du kan evt. prøve at slukke Nortons firewall, så kan du jo nemt se, om det er den som blokerer Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erik s » lør dec 23, 2006 22:11

Tusind mange tak. Det var bare det der var galt. Nortons blokerede Firefox. Det var bare det der var problemet.
Tak for hjælpen endnu en gang. Det her er en side man kan bruge til noget
erik s

Tilbage til Hjælp til alt