Som jeg skrev, så 'fryser' Thunderbird, hvis jeg forsøger at komme til at scrolle ned ad siden for at læse den sidst ankomne mail, hvis programmet er i gang med at 'vurdere hvilke meddelelser der skal indekseres' - eller noget i den stil – og det gør det hver gang, der er kommet bare få mails.
Jeg læste dit forslag til en anden om at optimere mapperne, og det gjorde jeg, men det hjalp ikke.
Jeg har kørt programmet i fejlsikret tilstand, men da der kun skulle hentes en mail, så var der ikke noget problem.
Jeg har forleden installeret en opdatering (anbefalet af Secunia, som jeg bruger) til version 3.0.6, som skulle lukke et sikkerhedshul.
Men... jeg har i dag brugt programmet til at søge efter opdateringer, og har nu installeret 3.1.1, måske det vil hjælpe !
Jeg har flg. udvidelser:
British English Dictonary 1.19
BullGuard Backup 9.0
BullGuard Spamfilter 9.0
Thunderbird Address Book Synchronisation Extension 7.3.3.51 – dette ved jeg faktisk ikke, hvorfor jeg har, og jeg har prøvet at komme til at afinstallere det, men det kan jeg ikke. Den 'knap' er passiv, så jeg har måttet nøjes med at deaktiver den udvidelse – og jeg har checket, at efter jeg har opgraderet til 3.1.1, så er det ikke kompatibelt, men jeg kan stadig ikke få lov til at afinstallere det.
Fungerer 3.1.1 ikke bedre, så vil jeg slå indekseringsfunktionen fra.
Jeg kan godt – i teorien – se, at det bedste ville være at finde fejlen hos mig selv, men det orker jeg ikke – det er lidt for langhåret og tidskrævende
Det er kun nogle måneder siden, at jeg installerede programmet og det tog mig flere døgn at finde ud af at få alle mine ca. 20.000 mails med og få dem organiseret i profiler og mapper – det har jeg ikke tid til evt at skulle gentage.
Inge