Zip

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Zip

Indlægaf majlw » man sep 01, 2008 6:49

Hej Kim.

Jeg håber at du kan hjælpe mig.

Det omhandler at jeg ønsker at downloade en zip fil men har overhovedet ikke noget forstand på dette.
Ved ikke hvordan man udpakker sådan en fil samt resten af hvad man skal gøre for at installerer!!!!

På forhånd tak.

Louise
majlw

Re: Zip

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 01, 2008 7:34

Når du har downloadet filen, skal du højreklikke på den, vælg Udpak alle, og følg vejledningen. Efter udpakningen får du åbnet en mappe med zip-filens indhold.

Hvis mappen indeholder en fil med navnet Setup eller Install, skal du bare dobbeltklikke på den for at starte installationen. Det er dog ikke alle zip-filer, der indeholder en installationsfil. I nogle tilfælde skal du klare installationen manuelt.

Jeg har for øvrigt skrevet lidt om installation af programmer her:
http://kimludvigsen.dk/hjaelp-installation.php
Tjek især afsnittet Sammenpakkede filer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf majlw » man sep 01, 2008 11:03

Hej Igen Kim.

Nu har jeg så hentet filen og gjort som du beskrev, dog uden held, for når jeg dobbelt klikker på install, siger den at den ikke kan finde den og behøver at vide hvilket program der har lavet den osv.

Hvad gør jeg så herfra :?:

Louise
majlw

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 01, 2008 13:09

Er du sikker på, at du har pakket zip-filen ud? Du skal ikke dobbeltklikke på zip-filen. Du skal højreklikke på den og vælge Udpak alle.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 01, 2008 15:25

Det er på følgende link jeg prøver at få til at virke bla.

http://www.mywebland.com/download.php?id=19

Problemet er, at det ikke er et program, der er beregnet til at blive afviklet på din computer. Det er en gæstebog, der skal afvikles på en webserver, der understøtter php. Samtidig skal serveren også understøtte databasen MySQL.

Hvis du ikke har prøvet at installere programmer eller udpakke zip-filer, så er dette nok for nørdet for dig. Det vil måske være en god ide at finde en, der kan sidde sammen med dig og hjælpe dig.

Her er, hvad der skal gøres:
Zip-filen skal pakkes ud (det har du så fået gjort)
Mappen med filerne skal uploades til din webserver
Hvis du ikke omdøber mappen, skal du efterfølgende åbne siden:
http://dinhjemmeside.dk/mybloggie216/install/wizard.php
hvor du udskifter dinhjemmeside.dk med adressen til din hjemmeside.

En guide vil nu hjælpe dig med at opsætte gæstebogen. Undervejs skal du bruge nogle oplysninger, du sikkert kan finde på dit webhotel. Det er fx oplysninger om adressen til databasen og loginoplysninger til den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf majlw » man sep 01, 2008 15:59

Du har nok ret. Man skal vist have en til at sidde ved siden af en... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Kan bare ikke forstå at det skal være så indviklet.:!: :!: :!: :!:

Mener bare at når jeg oploader den til mit websted (har en mappe, filen skal ligge i) så når jeg så går ind på den adresse du skrev, så siger den at den ikke kan findes.
Er jeg bare total blond?

Louise :oops:
majlw

Indlægaf majlw » man sep 01, 2008 16:16

Er vi ikke enige om at jeg udfylder dette rigtigt?

Database Host : localhost
Database Name : n92957_louise
Database user name : majlw
Database Password : *****************
Table_Prefix :

Time Zone (GMT) :

Louise
majlw

Indlægaf MAJLW » man sep 01, 2008 16:17

How, glemte at spørge hvad det med rødt betyder.

pft. Louise
MAJLW

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 01, 2008 21:57

Jeg kan regne ud, at du ikke er helt blond, eftersom du åbenbart har fået åbnet opsætningsguiden.

Det med rødt er en angivelse af det, tabelnavnene skal starte med. Hvis du fx skriver bog_ ud for Table_Prefix, og gæstebogen vil oprette tabeller med navnene brugernavn og besked, så vil de komme til at hedde bog_brugernavn og bog_besked.

Det kan give dig lidt øget sikkerhed over for hackere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt